Totalul afișărilor de pagină

duminică, 7 iunie 2020

LA NICOLINA IASI

PRIMELE ZILE CA INGINER
LA NICOLINA IASI

1 august 1975 . M-am prezentat la post la Nicolina Iasi conform dispozitiilor . N-o sa va povestesc cum m-am angajat “imediat” .Si asta e o poveste.Fiind pimul ajuns dintr “rulantisti” am fost repartizat la atelierul de boghiuri . Era ultimul produs fabricat pentru CFR , boghiul H . Uzina se transformase si producea “Distribuitoare de mixturi asfaltice “ pentru drumuri .Viata frumoasa in atelier , Aproape ca ma plictiseam . Oameni deosebiti , muncitori si prietenosi .Aici am invatat denumirile nemtesti pentru scule. Pana intr-o zi . Seful de atelier , un maistru , imi spune :
-         Donu’ inginer va rog si eu frumos sa-mi faceti un table .
( nu era greu , chiar daca nu erau PC-uri , da orgoliu….)
-         Domnu” Sef , eu il fac dar va rog sa nu uitati ca EU sunt organ ethnic nu secretara …
L-am facut . Da dupa sa te tii . Nu ma baga nimeni in seama in biroul atelierului ,Aproape ca nu aveam cu cine vorbi . Mai sa fie .
Pana intr-o zi .Vom fabrica BOGHIUL DIAMOND TURNAT pentru export BRAZILIA .Vuia uzina  Bravo , am zis eu . La noi in atelier . Vom ansamla boghiul cu componente de la altii.
Insa inghesuiala intr-un colt de atelie in jurul unui stand . Pe el se fixau mai multe cadre si se sudau elemente componente . Standul trebuia sa se roteasa si nu se reusea. Se modifica unul pentru H , pentru diamond ( aflasem asta).
La um moment dat vine la mine prin atelier un maisru tanar…
-         Domnule inginer , puteti calcula un centru de greutate ?
-         Cum sa nu . Altfel cum as fi ajuns inginer….
-         Si cat dureaza ?
-         Pai , am nezoie de date .Grasimi de lonjeroane pe zone , lungimi , latimi , etc. E o munca laborioasa pentru a fi corecta .
-         Da de ce nu incercati la “ochi” ?
-         Pai asta facem si nu reusim
-         Imi dati voie si mie ?
-         De asta am venit !
Ma uit eu la STANDDUL incarcat cu lonjeroane de boghiu , masor in gand , fac compuneri de centre si trag o concluzie .Standul era fixat pe picioare prin niste lagare cu rulmenti .Se bloca oblic pe dreapta.
-         Dati mai jos cu un cm !
Invartim….
Se blocheaza tot pe dreapta!
Dati mai jos cu inca 1 cm !
OAAAA…
Se blocheaza insa pe STANGA …
Dati inapoi cu ½ cm !
SE invarteeee…Nu se mai blocheaza !
Asa am contribuit la EXPORT , ca era SARCINA . Cine nu se conforma era vai de EL .
Cu maistrul respective am mai colaborat si la altele cand ce proiectau cei de la SDV-uri erau rateuri .
SI ASA am ajuns in uzina la SECTIA DE URMARIRE A FIABILITATII PRODUSELOR .
TARZIU , M-AM TRANSFERAT la Regionala Bucuresti , Revizia de Vagoane Grivita Rosie Bucuresti …..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu